Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Боровицька сільська рада» (код ЄДРПОУ: 33271868) був реорганізований і увійшов до складу Сагунівської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Боровиця
Чигиринський район, Черкаська область

зміна тарифів

 

Боровицька сільська рада

Чигиринського району  Черкаської області

вул.Леніна,буд.90-А, село Боровиця, Чигиринський район, Черкаська область, 20921, тел/факс: (04730)91341 E-mail: borovitska_srada@ukr. net   Код  ЄДРПОУ  33271868

 

РІШЕННЯ

   від 14 вересня  2017 р                                                              № 18 – 2/7

 

Про  зміну тарифів на

послуги  КП  «Боровичка»

 

    Відповідно  до  пунктів 29, 30  статті  26  Закону  України  «Про  місцеве  самоврядування в Україні», у зв’язку із підвищенням ціни на енергоносії, вартості ПММ, вартості матеріалів та послуг, враховуючи розрахунок ціни на водопостачання по КП «Боровичка» та пропозиції депутатів,  сільська  рада

ВИРІШИЛА:

 

  1. Встановити  з 01 жовтня 2017 року такі тарифи по сплаті за водопостачання:
  • по лічильнику – 13 (тринадцять) грн.. за 1 м³ води;
  • без  засобу обліку води  - 52,00 (п’ятдесят дві)грн. на одну особу, яка фактично проживає в господарстві;
  • для тимчасово проживаючих – 624,00 (шістсот двадцять чотири) грн. в рік (незалежно від періоду перебування).

 

  1. Директору КП «Боровичка»  сприяти  у встановленні  споживачами води засобів обліку води.

 

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з

економічних питань , фінансів, бюджету, соціально – економічного і культурного розвитку села, земельної реформи та охорони навколишнього середовища.

 

 

 

Сільський  голова                          О.І.Малиношевський

 

 

 

 

 

Аналіз

Регуляторного впливу до проекту рішення Боровицької сільської ради «Про зміну тарифів на послуги КП «Боровичка»

 

  Цей аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.03 р. № 1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. № 308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту  рішення сільської ради   ««Про зміну тарифів на послуги КП «Боровичка»,   як регуляторного акту.                                       

 

 

 

 

1.Визначення проблеми

    В даний час   КП «Боровичка»  формує свої доходи з врахуванням  плати  за надані послуги з централізованого водопостачання   по тарифах, які чинні з 2016 року   і становлять  8,0 грн. за 1м3 води  згідно показників лічильника та 32 грн. за 1 м3 води з однієї людини в разі,  коли лічильник відсутній.

       Тарифи розраховані на базі економічно обґрунтованих витрат, сформованих у цінах відповідно станом на 01.01.2016 р.:

-       в зв’язку з підняттям цін на електроенергію, 

- збільшенням  ціни на матеріали пов’язаних з ремонтом  водопровідних    мереж( див. показники нижче);

- підвищенням ціни  на пальне

- підвищення суми мінімальної заробітної плати  

      В результаті діючі  тарифи  на  водопостачання  для населення,  бюджетних установ та  підприємств є  збиткові і не забезпечують   повного відшкодування витрат на централізоване водопостачання   та отримання прибутку, чим порушується ст. 20 Закону України «Про централізоване водопостачання та водовідведення». Відсутні вільні обігові кошти на модернізацію основних засобів, запровадженні енергозберігаючих технологій, закупівлю запчастин, матеріалів та виплату заробітної плати.

      Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, так як  КП  «Боровичка» є  природний монополіст на ринку надання послуг з централізованого  водопостачання в селі, а тому відповідно до ч.2 ст.20 Закону України „Про централізоване водопостачання та водовідведення ” тарифи на  водопостачання та водовідведення   є регульовані.

     Проблема не вирішується чинним рішеннями сільської  ради від  10 серпня  2016 р   № 10 – 3/7 «Про  зміну тарифів на послуги  КП  «Боровичка», тому що встановлені ним тарифи на водопостачання     не відшкодовують  в повному обсязі витрати на реалізацію послуг і не забезпечують нормативний рівень рентабельності, як того вимагає ч.5 ст.20 вказаного закону.

     Дана проблема справляє негативний вплив на  бюджет сільської ради   та споживачів послуг з централізованого водопостачання , для яких може погіршитись якість цих послуг.

       Відповідно до Закону України « Про централізоване водопостачання та водовідведення» повноваження щодо регулювання тарифів на водопостачання,  що надаються підприємствами  незалежно від форм власності, належать органам місцевого самоврядування. Рівень тарифів на послуги з централізованого  водопостачання  повинен відповідати економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво .

2. Цілі регулювання   

     Встановити економічно обгрунтовані тарифи на централізоване водопостачання   для  населення, бюджетних установ та підприємств, які забезпечили би підприємству рентабельну діяльність, а споживачам – якісні послуги.

3.Альтернативні способи досягнення цілей регулювання

     Можливий такий:

відшкодування сільським  бюджетом  збитків, пов’язаних із невідповідністю тарифів на послуги з централізованого водопостачання   економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво та реалізацію;

встановлення нових тарифів на послуги з водопостачання, які відповідають економічно обґрунтованим витратам на виробництво цих послуг:

з 01.10.2017 року встановити слідуючи тарифи:

- водопостачання для населення – 13,0 грн. за 1 м3 ( по лічильнику);

- водопостачання для населення – 52,0  грн. з однієї людини (без  лічильника);

- водопостачання для тимчасово проживаючих громадян 624,00 грн. за 1 м3 .

     Встановлення даних тарифів покращить стан надання послуг; 100% відшкодування економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг не потребує компенсації з місцевого бюджету.

 

4.Механізм розв’язання проблеми        

     Прийняття  сільською  радою  рішення про встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з централізованого водопостачання  для населення.

 

5.Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей     

     Регулювання побудоване у відповідності до принципів регуляторної політики :

- узгодження з відповідними службами  прийняття рішення;

- інформування громадськості через засоби масової інформації щодо запропонованих змін тарифів на послуги з водопостачання;

- взаємодія з громадськістю, забезпечення прозорості запропонованих тарифів;

- врахування внесених  пропозицій та зауважень.

   Збільшення доходів та фінансових надходжень, в результаті – досягнення рентабельної та стабільної роботи підприємства.

    За базу розрахунків тарифів, що пропонуються , прийнято фактичну собівартість надання послуг за  7 місяців 2017 рік, що скоригована з врахуванням змін у ціновій ситуації на ринку електричної енергії, палива, оплати праці, які мають постійний характер та не залежать від господарської діяльності підприємства.

Розрахунок тарифів  по водопостачанню :

 

Інформація про кількість прямих

матеріальних витрат

на водоканалізаційну дільницю за 7 місяців 2017 року:

 Розрахунок тарифів  по водопостачанню :

 

  1. Прямі матеріальні витрати ( грн./куб.м.) -10,606
  • Електроенергія – 4,107
  • Реагенти для обеззараження питної води – 0,060
  • Інші прямі матеріальні витрати – 0,225
  • Прямі трати по оплаті праці – 3,257
  • Інші прямі витрати – 1,500

- відрахування на снувальні заходи – 1,131

- амортизація основних засобів – 0,369

          - інші прямі витрати виробничої собівартості - 1,457

    2. Загальновиробничі витрати – 1,719

Виробнича  собівартість – 12,325

 3. Адміністративні витрати – 0,355

Всього витрат операційної діяльності – 12,680

Собівартість 1 куб.м. складає 12,68 грн

Рентабельність - 0

                     

На балансі  перебуває 5 свердловин,  старий водогін   60-х років.

Всього – 1263 споживача;

з лічильником – 388

без лічильника – 712

Нараховано до сплати – 139933,17 грн

Надійшло сплати за водопостачання за сім місяців 2017 року 115472,40 – грн.

Заборгованість за водопостачання становить 24460,77 грн.

                               

      Виходячи з розрахунків,  плановий середній тариф на послуги водопостачання становить 12,68  грн за 1 куб.м ,  для  населення.

        Встановлення нових тарифів на послуги з водопостачання  надасть можливість  поліпшити не тільки фінансовий стан, але й якість послуг. Але слід зазначити, що в даному випадку має місце ризик впливу зовнішніх чинників на дію даного регуляторного акту, таких як:

-          підвищення цін і  тарифів на складові собівартості надання послуг, що не підлягають  регулюванню на місцевому рівні;

-          падіння обсягів виробництва послуг;

-          неплатежі споживачів за спожиті послуги.

6. Очікувані результати прийняття рішення

    За результатами прийняття зазначеного рішення, мають бути досягнуті цілі,які передбачені в п.2 цього Аналізу.

    До негативних результатів впровадження рішення можна віднести підвищення тарифів на послуги з водопостачання постачальниками послуг.

Позитивними результатами є можливість вирішення проблем, які зазначені у п.1.

 

                     Аналіз вигод та витрат обраного способу.

 

 Найменування                   Вигоди                                              Витрати

==========================================================

Орган місцевого        Забезпечення 100%                     Витрати пов'язані з самоврядування     тарифами економічно            розробкою та впровадженням                                                                                              

                                 обґрунтованих витрат            регуляторного акту 

                                 на виробництво послуг                         

                                                                                    Збільшення витрат на

                                                                                       оплату субсидій

 

Виробник послуг               -«-                                      Не має                                

 

 Споживачі              Отримання послуг                     Підвищення витрат на

                        належної  якості в                    оплату комунальних

                                  достатньому обсязі                    послуг

__________________________________________________________________

                    

7. Строк дії рішення

    Рішення є регуляторним  актом, який діє на певні категорії споживачів комунальних послуг з водопостачання є загальнообов'язковим до застосування на території ї сільської ради, та строк дії якого не визначено.

8. Показники результативності регуляторного акту

      Результативність рішення буде проводитися за допомогою порівняння числових показників: доходи, середній тариф; витрати, собівартість; фінансовий результат; сума коштів, сплачених до державних та місцевих бюджетів і державних цільових фондів комунальним підприємством; кількість споживачів послуг (населення).

     За прогнозом, результативність дії регуляторного акту в наступному:

- беззбиткова діяльність комунального підприємства по забезпеченню водопостачання;

- реалізація плану поточних ремонтів за рахунок власних коштів, які спрямовані, в першу чергу, на зменшення витоків і втрат води, підвищення якості надання послуг та надійності виробничого обладнання.

     Формування тарифів виконувалось з урахуванням витрат на здійснення поточних ремонтів та впровадження виробничо-технічних заходів спрямованих на поліпшення систем водопостачання. Для впровадження вибрані тільки ті, які повністю або частково розв’язують проблеми споживачів і одночасно дозволяють підвищити надійність виробничого обладнання.

         У відповідності із Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності ” від 11.09.2003 № 1160-IV рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень регуляторного акта визначається кількістю осіб, що:

- прочитають зазначене рішення в офіційних засобах масової інформації за результатами оприлюднення;

- отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування;

- отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами.

9.Заходи, з допомогою яких буде здійснюватись відстеження  результативності акта

    Оцінка ефективності регуляторного акту буде проведена за допомогою періодичного відстеження результативності регуляторного акта.

На основі наданих звітів  буде здійснюватись базове відстеження цього регуляторного акта через рік після його прийняття . Повторне відстеження буде здійснено  не пізніше двох років з дня набрання чинності.

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись :

- за допомогою моніторингу цін;

- на підставі подання звіту по результатам виробничо-господарської діяльності підприємства.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватись раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

                                   

 

Сільський голова                                                             О.І.Малиношевський

 

 

 

 

 

 


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua